Øke salget ditt toppbanner 1200x400

Alle som lever av å selge noe liker mersalg, og noen er mer bevisste på dette enn andre.
Spesielt Dressmann er flinke til å tilby meg som kunde noe som naturlig hører til varene jeg kommer til kassen med. Trenger du ikke noe ekstra blir du tilbudt en bunke med rimelige sokker som ligger i en stor boks rett ved kassa. Alt er vennlig og "smooth", uten å bli masete.

butikkhandel Healthy Business AS 600x400Jeg opplever dette hver gang jeg besøker Dressmann. Altså har de åpenbart en strategi på dette. Det er også åpenbart at det fungerer godt. Ellers ville de vel sluttet med det?

To ganger forsøker de å selge deg noe mer enn varene du allerede har valgt. De gjør det når du allerede er i kjøpsmodus. Din terskel for å kjøpe mer, er lav. Dette vet Dressmann meget godt.

Hva om din bedrift kunne selge mer til eksisterende kunder?

Enda bedre: Hva om din bedrift kunne selge mer (tjene mer) uten at dere får mer å gjøre?

Det kan dere, ved å markedsføre et eksternt produkt. Dere får profitt fra salget, og har ingen jobb med leveranse!

Jeg sier ikke at du skal promotere et konkurrerende produkt. Selvsagt ikke! Du skal promotere et supplerende produkt. Det finnes mange bedrifter som selger til det samme kundesegmentet som du har, men de selger noe annet enn du gjør. Ved å inngå et samarbeid med slike bedrifter kan du oppnå mange fordeler.

Gjort på riktig måte vil samarbeidet gi kun fordeler. For deg, for samarbeidspartneren, og for kundene. Alle vinner, ingen taper!

Det har jeg sansen for.

Lite innhold: Jeg bygger om nettstedet mitt. Innholdet på/til denne siden er under utarbeidelse.